NL
Menu

Hoe moet ik mijn OBU correct inleveren?

U kunt uw OBU hetzij via de Road User Portal, hetzij via een Service punt inleveren.

  • Indien u uw OBU aan een Service punt wilt inleveren, raden wij u aan om onze Volledige Service punt Gebruikershandleiding te lezen. Indien u uw OBU aan een Service punt inlevert, volg de instructies van de tolterminal en, aan het einde van het teruggaveproces, plaats de OBU in de OBU inleverbox zonder verpakking en met de originele voedingskabel aangesloten en eromheen gewikkeld. De OBU moet onbeschadigd ingeleverd worden en bij voorkeur met de batterij en de zuignappen aan de OBU bevestigd.
  • Indien u uw OBU via de Road User Portal wilt inleveren, gelieve de RUP handleiding “Een OBU inleveren” te lezen. Indien u uw OBU per post (naar Satellic Return, c/o WAAK, Industrielaan 4b, Poort 231, B-8501 Heule, België) of via de OBU ophaaldienst wilt inleveren, verpak dan uw OBU volgens de "Checklist voor een goede verpakking" (zie hieronder) en gebruik ENKEL het adresetiket dat u op de Road User Portal aan het einde van het teruggaveproces heeft verkregen! 
    Houd er rekening mee dat het retourneren van een OBU via het Road User Portal en de ophaaldienst uitsluitend beperkt zijn tot retourzendingen vanuit de Europese Unie. Voor retourzendingen uit alle andere landen volgt u deze link.

    Checklist voor een goede verpakking:
    Gebruik een stevige kartonnen doos met volledig intacte kleppen
    Verwijder alle etiketten, waarschuwingssymbolen voor gevaarlijke materialen en andere oude zendmarkeringen op de doos die niet meer toepasselijk zijn
    Pak alle artikelen afzonderlijk in
    Gebruik geschikt beschermingsmateriaal zoals papier of karton
    Gebruik stevige tape die speciaal bedoeld is voor transport
    Gebruik geen touw of papieren omslagen
    Gebruik enkel het adresetiket dat u op de Road User Portal heeft verkregen, waarop zowel het bestemmings- als het afhaaladres duidelijk en volledig vermeld staan
    Steek een duplicaat van het adresetiket in het pakket
    Als u meerdere OBU's tegelijk terugstuurt, gelieve ervoor te zorgen ook het Satellic UN3481 etiket, in kleur uitgeprint, op uw pakket te kleven.

Belangrijk!
Om de waarborg van uw OBU volledig terugbetaald te krijgen:
- Uw OBU moet onbeschadigd worden ingeleverd, in een staat die het toelaat de OBU op te knappen voor hergebruik zonder reparatie, met de originele voedingskabel en bij voorkeur met de batterij en de zuignappen;
- De rode hoofdzegel (in de rechter onderhoek aan de achterkant van de OBU) niet verbroken of verwijderd mag zijn;
- Al de bovengenoemde componenten van de OBU moeten in één pakket worden teruggestuurd. Dit betekent dat we geen OBU-componenten accepteren die apart worden verzonden.

Download onze folder “Hoe moet ik mijn OBU correct inleveren?" met talrijke voorbeelden van OBU’s die correct – of niet correct – zijn ingeleverd!

Na het inleveren van de OBU
Satellic beslist op onafhankelijk wijze omtrent de terugbetaling van de waarborg en deze beslissing zal via e-mail gecommuniceerd worden op het e-mailadres dat u aan Satellic heeft meegedeeld. Indien Satellic oordeelt dat u het recht heeft op een terugbetaling van de OBU waarborg en indien een geldig bankrekeningnummer (IBAN en BIC) aan de Service punt of op de Road User Portal werd ingevoerd, wordt uw OBU waarborg terugbetaald binnen de 30 dagen na ontvangst van de OBU.

Was this information helpful?
Yes
No
Thank you for your feedback!
Anything else we can do to improve our website? Let us know in the contact form