alert attention business-partner calculator cc check close contact conversion-tool couple download envelope file information leaf map-location min money obu pc people person phone picture plus press questionmark satellic satellite search servicepoint truck www

Satellic werd in juli 2014 door de drie Belgische regionale overheden aangeduid om in hun naam tol te heffen op vrachtwagens zwaarder dan 3,5 ton. Dit betekent dat Satellic zich heeft geëngageerd om een volledig kilometerheffingssysteem te installeren, financeren, onderhouden en te bedienen en dit in minder dan 2 jaar tijd. Op 1 oktober 2015 begon Satellic met de distributie van de On Board Unit (OBU) en werden de technische werkzaamheden opgestart. Op 1 april 2016 werden het systeem gecommercialiseerd.

Vandaag heeft Satellic meer dan 600.000 voertuigen geregistreerd voor de tolheffing van vrachtwagens in België. Elke dag maken tussen de 130.000 en 140.000 aan tolheffing onderworpen vrachtwagens gebruik van het Belgische wegennet.

Satellic is een Belgisch bedrijf gevestigd in Diegem. Het werd opgezet door T-Systems en Strabag, twee bedrijven met een indrukwekkende ervaring in tolheffingssystemen. Het werkt onder het toezicht van Viapass.

Ons managementcomité

Hieronder vindt u de leden van het managementcomité van Satellic en hun functies.

Elisabeth Verbrugge
CEO

Elisabeth Verbrugge werd aangesteld als Chief Executive Officer van Satellic NV in juli 2018. 

Ze begon haar loopbaan in de Brusselse vestiging van een wereldwijd advocatenkantoor, waar ze klanten uit de publieke en de private sector adviseerde over complexe technologie en outsourcing overeenkomsten en privacy- en gegevensbeschermingskwesties. Ze kwam in 2016 bij Satellic werken als Head of Procurement, Supplier & Contract Management, verantwoordelijk voor het beheer van alle externe leveranciersrelaties en het business partner-programma van Satellic.

Saverio Donati
CFO

Saverio Donati werd aangesteld als Chief Financial Officer van Satellic NV in maart 2017.


Na het behalen van een Master diploma in managementswetenschappen aan de universiteit van Ferrara en een tweede Master in Strategie en Ondernemerschap aan de SDA Bocconi, heeft hij verschillende management en strategische functies bekleed in verscheidene sectoren zoals financiën, energie en luxe mode. Hij vervoegde Strabag in 2012 en is momenteel lid van het Strabag europees infrastructuur ontwikkelingsteam, dat zich focust op de organisatie en uitvoering van investeringen in Publiek-Private samenwerkingen en concessies, voornamelijk betreffende project financiering programma’s.

Zijn sterke ervaring in het onderhandelen van verscheidene deals in transport infrastructuur en energie doorheen Europa en overzees, maakte van hem een perfecte kandidaat voor de positie van CFO bij Satellic.

Bart De Sitter
CTO

Bart De Sitter werd aangesteld als Chief Technology Officer van Satellic NV op 1 januari 2018. Voordien was hij Head of Customer Services van Satellic.

Hij startte zijn professionele loopbaan in 1997 als Customer Engineer bij IBM, waar hij 15 jaar actief was. Toen vertrok er als Architect in Telco and Utilities Sector. In 2012 trad hij in dienst bij T-Systems als Presales Consultant en Solution Designer en was verantwoordelijk voor de T-Systems Big Data Solutions in België.

In 2014 werd Bart De Sitter aangesteld als Head of Customer Services bij Satellic met de missie om de klantendienst te leiden en te zorgen dat aan alle contractuele verplichtingen binnen de klantendienst voldaan wordt. Als belangrijkste opdrachten moest Bart het callcenter, de logistieke leverancier en de leverancier van de servicepunten beheren. Parallel aan zijn functie van Head of Customer Services was hij ook de accountmanager voor Viapass.

Over Viapass

Viapass is een officiële, interregionale en openbare representatieorganisatie die een regulerende en superviserende rol heeft. Het is verantwoordelijk voor het introduceren van de kilometerheffing voor vrachtwagens zwaarder dan 3,5 ton in België. Viapass werkt in naam van de drie regionale overheden om ervoor te zorgen dat aan alle implementatieorders wordt voldaan terwijl het systeem gebouwd wordt.

Tijdens de operationele fase, met name de effectieve introductie van de kilometerheffing, zal het:

  • de goede werking van het systeem monitoren, zowel voor bouwers als gebruikers.
  • verzekeren dat geld- en datastromen correct verwerkt worden.
  • als regulator optreden tussen de verschillende potentiële toekomstige dienstverleners.
  • verantwoordelijk zijn voor gemeenschappelijke boodschappen van de regering over de kilometerheffing.

Contacteer Viapass per e-mail of bezoek de Viapass website voor meer informatie.

blad

Onze verklaring rond milieubescherming


Satellic hanteert een milieumanagementsysteem conform de internationale standaard ISO 14001. Het systeem zorgt ervoor dat de installatie en uitbating van het tolheffingssysteem voor vrachtwagens een maximale positieve impact op het milieu hebben.

In alle bedrijfsprocessen die op enige wijze het milieu kunnen beïnvloeden, heeft Satellic een eenduidige environmental best practices code ingebouwd, bijvoorbeeld voor de aankoop van producten en diensten. De belangrijkste milieudoelstellingen zijn:

  • Milieubewust denken en handelen bij Satellic promoten.
  • Het gebruik van grondstoffen terugdringen.
  • Afval beperken.